Offerte

English

English

brand logo

Denk mee over de toekomst van De Pier

Belevenis in de branding

Om De Pier van Scheveningen kun je niet heen. Markant en al sinds 1961 een icoon. Wat De Pier al decennialang zo bijzonder maakt is het DNA. Het DNA waar De Pier al vanaf het begin voor staat. De Pier is namelijk een belevenis. Niet zomaar een belevenis maar de unieke belevenis in de branding.

De komende jaren zal De Pier evolueren, met de tijd mee veranderen en aan de eisen van de tijd worden aangepast. We gaan hierbij het unieke karakter van De Pier grootser en veelzijdiger neerzetten. Comfort, een eigentijdse uitstraling en veilig en toegankelijk zijn voor iedereen, zijn daarbij belangrijk. We nodigen je alvast uit om met ons mee te denken over de mogelijkheden. Want De Pier is en blijft voor iedereen.

Lees hier verder over het volgende hoofdstuk van De Pier.

Belevenis in de branding

Wie zijn wij

De Pier hoort bij Scheveningen en is een plek met potentie welke benut moet worden. Met deze overtuiging en vol ideeën voor de heropening kocht KondorWessels Vastgoed samen met Xcentric in 2014 de Scheveningse blikvanger. Samen vormen wij De Pier B.V. Ondanks het verval is De Pier in onze ogen een object met ongekende mogelijkheden. Wij zien een iconisch stuk land dat de zee inloopt en daarbij een unieke kans om deze bijzondere plek leuker en mooier te maken voor iedereen.

Meedenken

Meedenken

Met het ontwikkelen van De Pier hebben we onszelf een aantal ambitieuze doelen gesteld. Naast verbouwen om aan de eisen van deze tijd te voldoen, verkennen we ook de mogelijkheden voor uitbreidingen. Zodat De Pier een plaats wordt waar iedereen blijvend kan genieten.

Soms komen deze ambities samen en soms ontstaan er dilemma’s en moeten we een afweging maken. Eén ding is zeker. Wanneer meer mensen meedenken kunnen we de ontwikkeling van de nieuwe Pier beter laten aansluiten op de wensen van de omgeving. Om rekening te houden met de wensen van (potentiële) bezoekers, onderzoeken we in samenwerking met onafhankelijk onderzoeksbureau Motivaction waaraan de vernieuwde Pier zou moeten voldoen.

We focussen ons hierbij primair op de inwoners van Den Haag en Scheveningen en secundair op bezoekers van De Pier en ‘de rest van Nederland’. Voor elk van de doelgroepen zullen we eenzelfde online survey inzetten. Alle inwoners van Den Haag en Scheveningen maken een even grote kans om mee te doen aan ons onderzoek. De enquête wordt namelijk voorgelegd aan 20.000 Hagenaars, die gekozen zijn met een aselecte steekproef uit de gemeentelijke Basisregistratie Personen (BRP). Door de omvang van de steekproef en door een correctie op demografische gegevens, is de uitkomst representatief voor de mening van de Hagenaars. Daarnaast bereiken we extra veel Hagenaars door online ook toegang te geven tot de enquête.

Naar de enquête